mandag 9. november 2009

Vi er hjemme etter noen fine dager paa stranda!

En liten oppsumering fra Manuel Antonio..

Vi var saa heldig at vi fikk sitte paa med Conny og moren hennes og dro torsdags morgen kl 05:15, foer trafikken begynte. Hun hadde ikke tatt med seg kart.. men det hadde jeg ;). Men allikvel var det lettere aa foelge hennes taktikk.. vi fulgte etter busser som skulle samme veien, slik at vi kom ut av San Jose paa rett sted.

Foerste kvelden kjoert vi inn til Quepos for aa spise middag der. Mye billigere. Jeg har laert en ny ting.. der det staar "soda" utenfor spisestedet er det billig og god mat. Der spiser de lokale.. Sa da fikk vi oss en bra middag begge to for 80 ,- inkl tips og drikke.

Etter middagen og etter at Marlon sovnet, dro jeg og Conny ut en liten tur.. tok oss noen pils paa en koselig bar. Det var helt greit for Marlon at jeg dro etter at han hadde sovnet, bare jeg kjoepte med en brus han kunne drikke dagen etter.. og det gjorde jeg saa klart :). Moren til Conny og Miriam passet paa han :).
Fredag og loerdag koste vi oss i nasjonalparken og paa stranda. Vi kom innpaa apekatter, vaskebjoerner, krabber, fugler, iguanaer og andre dyr jeg ikke vet hva heter.. Ene vaskebjoernen kom helt innpaa Marlon da han satt i sanden og lekte med noen steiner.. og en apekatt kom veldig naerme da Marlon skulle finne seg en kjeks i sekken.. men det er ikke lov og mate apene, saa det ble ikke noe paa han. Derimot flokket turistene seg rundt oss for aa ta bilder av apekatten.
Conny og moren dro videre paa fredag... paa loerdag skiftet vi hotell til litt billigere.. ca 50 nok per pers.
Soendag var det hjem igjen med buss.. ganske lang tur.. men bare aa sette seg tilbake og slappe av.
Vi hadde en liten trist opplevelse i gaar. Vaar lille kakerlakkvenn paa badet ble funnet i huset sitt av Dinora og naa er han doe. Marlon synes det var veldig trist og felte et par taarer for han i gaar. Legger med et par videor
Ellers er vi friske og raske begge to... :)

Her er huset vaart. Vi kom hjem likt som Dinora.. flaks..

Ser dere Kakerlakken i huset sitt paa badet.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar